سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازار کار

چگونه برای شغلی تقاضا بدهیم؟

برای درخواست شغل شما باید یک تقاضانامه برای نامزدی در شغل مورد نظرتان تهیه کنید و شرح حال یا رزومه خود را ضمیمه آن نمایید. این نکته ممکن است برای بسیاری از خوانندگان این وبلاگ بدیهی بنظر بیاید اما هستند کسانی که هنوز اینرا نمی دانند یا شاید هنگام درخواست شغل آن را فراموش می کنند.بعنوان مثال یکبار ایمیلی دریافت کردم که فرستنده تنها نوشته بود : من دانش آموخته رشته ادبیات فارسی هستم و متقاضی شغل می باشم.

برای نوشتن نامه درخواست کار و تهیه رزومه با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید به منابع زیادی دست پیدا کنید. بعضی از وبسایتها ضمن آموزش نکات ضروری نمونه هایی را هم منتشر کرده اند که می توانید از آنها الگو بگیرید.

اینجا میخواهم نکته ای را هم تذکر بدهم چون مشاهده کرده ام در مواردی افراد حرفه ای هم به آن توجه نکرده اند. عنوان شغل مورد درخواست را فراموش نکنید. کارفرمایانی بمن گفته اند که گاه رزومه های خوبی دریافت می کنند اما نمیدانند که شخص برای چه شغلی درخواست داده است. توجه داشته باشید که یک کارفرما ممکن است برای مشاغل مختلفی بدنبال نیروی کار باشد. در ضمن بسیاری از رزومه ها بایگانی می شوند و زمان نیاز به نیروی کار مورد بازبینی قرار می گیرند اگر شما بدنبال استخدام یک ویرایشگر باشید، نخست با چه کسی تماس می گیرید: فردی که می گوید دانش آموخته ادبیات فارسی است یا کسی که ضمن ارائه رزومه بطور مشخص اعلام می کند که متقاضی شغل ویرایشگری است؟